Cena ropy nieprzerwanie pnie się w górę, tym samym ceny benzyny na odwiedzanych przez nas stacjach benzynowych nieubłaganie powiększają się . To, co dla nas – kierowców jest problemem i zmartwieniem , staje się dochodowe dla posiadaczy stacji. Razem ze wzrostem ilości pojazdów na drogach w okresie poprzednich lat zapotrzebowanie na benzynę w dalszym ciągu wzrasta i wychodzi na to, że nieprędko ta sytuacja ulegnie poprawie. Wydaje się wobec tego, że członkostwo w sieci stacji paliwowych jest wielce zyskownym biznesem. Czy prostym? Niekoniecznie. To nie tylko sprzedaż paliwa i liczenie zysków.
Sama konstrukcja stacji paliw jest kosztownym i niełatwym działaniem . Wiąże się ona z wieloma inwestycjami, z których najistotniejsze to zbiornik paliwa. Z nimi samymi związany jest nieodłącznie szereg spraw, które trzeba załatwić zanim zostaną oddane do użytku , rozpoczynając od legalizacji zbiorników paliwa. Po spełnieniu formalności powiązanych z dopuszczeniem ich do użytku , posiadacz ma obowiązek pomyśleć o odpowiedniej ochronie tej namacalnej inwestycji.
W spisach branżowych, a także w Internecie znajduje się mnogość firm wyspecjalizowanych w systemach zabezpieczeń i bezpieczeństwa – z czego dla właścicieli stacji a także sieci dystrybucji paliw najistotniejsze to wymiana zbiornika paliwa, przede wszystkim ze względu na samą wartość przechowywanego surowca, a także jego niebezpieczną łatwopalność. Na tym nie koniec kluczowych, a wręcz koniecznych przedsięwzięć – zbiorniki muszą być absolutnie szczelne.
Sprawdzeniu tego aspektu służy próba szczelności. W przypadku odkrycia odchylenia , czeka nas wymiana zbiornika paliwa, bądź ewentualna ich naprawa. Abstrahując od samych zbiorników kolejna spora, ale konieczna inwestycja to dystrybutor paliwowy. Specjalnie zaprogramowane i umieszczone w planowych miejscach będą podawać benzynę i olej napędowy klienteli zgodnie z ustalaną opłatą w przeliczeniu za litr, tym samym automatycznie licząc paliwo wydane, oraz należność do zapłacenia przy kasie.
Samo paliwo przed wejściem do obiegu jest zobligowana spełniać właściwe normy jakościowe. Konieczny jest pomiar paliwa oraz nadzó0r adekwatnych służb. Przedsiębiorstwa pośredniczące w dostarczaniu benzyny oraz budowaniu stacji paliw mają we własnych ofertach także usługi legalizacji paliwa. Niemniej jednak jeśli wydaje nam się, że z właściwą firmą można dość łatwo stać się posiadaczem własnej stacji paliwowej i zyskiwać na ropie, to musimy pamiętać, że wkład inwestycyjny do takiej inwestycji sięga astronomicznych sum.